streda, 1. júla 2015




Predsudky

Odkedy som začala chodiť do posilňovne, všimla som si, že žien cvičiacich s činkami je žalostne málo. Je to kvôli predsudku, ktorý pretrváva už veľmi dlho a to, že ženy (niektoré!) tvrdia, že pri cvičení s činkami im narastú veľké svaly a budú vyzerať ako chlap. Posilkám sa oblúkom vyhýbajú, prípadne tam chodia a cvičia výlučne cardio cviky na strojoch (stepper, oribtrek, bicykel). Táto metóda je vhodná v prípade ak žena chce nabrať len minimálnu svalovú hmotu, udržiavať sa a chudnúť.
„Ženy majú v tele viac estrogénu ako testosterónu, to vám zabezpečuje, že môžete cvičiť, koľko chcete, svaly nikdy nebudete mať veľké,“ vysvetľuje osobný tréner Miloslav Káňa v článku ženy.sme.sk

Čiže milé dámy, nemusíte sa ničoho obávať.

Ciele

Na začiatku celej cesty za vysnívaným telom je dobré si stanoviť cieľ.
Čo chcem dosiahnuť? Ako asi by som chcela vyzerať? Čo je mojím najväčším nedostatkom? 
Ciele:
1.hlavne redukcia hmotnosti
2.nárast svalovej hmoty
3.celkové spevnenie a posilnenie svalového aparátu
a následne upraviť tréning podľa vybraného cieľa.

Pri úplnej neskúsenosti s cvičením s činkami a v posilňovni je určite je dobré dať na rady odborníkov a začať cvičiť spoločne s trénerom. Bez trénera je dobré si prečítať články na internete prípadne niečo naštudovať z časopisov a začať pomaly a postupne zisťovať ako vaše telo reaguje.

Pitný režim

V lete je veľmi dôležité pitný režim dodržiavať a nezabudnúť udržiavať príjem tekutín aj pri cvičení. Odporúča sa vypiť pol litra až liter vlažnej vody po dúškoch postupne počas celého tréningu.


Strečing

Ten je veľmi podceňovaný a dôležitý. Mnoho žien a mužov ho nezaraďujú do tréningu vôbec. Je potrebné ho vykonávať pomaly a dbať na to, že aj pri ňom je možné sa zraniť.
Skvelý článok o strečingu nájdete tuto:

Pomôcky

Nezabudnúť na rukavice, spevňovací pás, shaker prípadne fľašu na vodu, uterák a dobrú hudbu:)


Športová podprsenka: H&M
Legíny: H&M
Šejker: Da well gym



xoxo, Patricia


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára